FSR-Hungary FSR-Hungary FSR-Hungary
FSR-Hungary
TF-5 27cc modell építése
Pár év elteltével ismét belevágtam egy új saját modell tervezésébe és elkészítésébe.
Akkor kezdtem el komolyabban gondolkodni ezen a munkán amikor vásároltam Renzotól egy testet és megépítettem azt. Bevallom nekem nagyon bejött, de mindig van a modellező életében „de…..”.
Itt egy kicsit másképpen csinálnám, itt több helyet hagynék…. stb. stb.
Így kezdődött el a CAD tervezése a modellnek. A név a Tibcsó és a Fusion kezdőbetűiből keletkezett. (TF-5) Az 5-ös szám pedig abból adódik, hogy ez az 5. saját tervezésű modellem. (A többi modellem mindig más típus építése volt.)
A legfontosabb dolog már meg is született! A neve. :)
Következett a CAD rajzok elkészítése.
Nagyon sok alkatrészt kellett elkészíteni ahhoz, hogy indulhasson az igazi munka.










Ez lett az eredmény. Elkészültek a látványtervek.



Ezt követően el kellett dönteni, hogy hogyan is kellene elkészíteni a sablont. Az alap felállás az volt, hogy csak is CNC megmunkálás jöhet szóba. Ha nem tudom ezzel a módszerrel elkészíteni a pozitív magot akkor nem fogom elkészíteni a modellt. Persze a CNC-vel készített magon is rengeteg munka van még ahhoz, hogy alkalmas legyen a negatív sablon elkészítéséhez.
Futottam az ilyenkor megszokott köröket, barátok, ismerősök véleményét és segítségét kérve a legjobb megoldás eléréséhez. Itt rengeteg dolgot kell összehozni. Az alapot ugye mindenki ismeri. A pénz! Azután az alapanyag a hab. Utána egy olyan ember aki rendelkezik olyan méretű géppel amellyel ki lehet marni a formát. Majd gyantázás, csiszolás……. festés, munka, munka, munka! Aki már épített sablont biztosan vágyott mindig egy olyan megoldásra ami a mai kornak megfelel. Olyan anyagból kimarni a negatív formát, amely bírja a prepreg technológia hőkezelését, nem kell sok utólagos munkát ráfordítani. Erre én is vágytam, de……….
Egyszer aztán Fortuna rám mosolygott és sikerült mindent összehozni a nekem megfelelő költség keretei között.

Ime az eredmény.
A negatív sablon olyan anyagból készült el amellyel bátran lehet készíteni a prepreg laminátumokat.










Most következik a prepreg technológia! Én is kíváncsian várom hogyan is kell ezt profin csinálni. Szerencsére jó tanáraim vannak ebben a témában (is)!
Folyt. köv.: (Tibcsó)


FOLYTATÁS!

Ahogy ígértem folytatom a modell építésének leírását.
Elkészítettük az első laminátumokat.
A rétegrend a következők szerint lett kialakítva.
- a test
200 g szén (carbon) - 120 g kevlár (aramid) - 200 g szén (carbon) - 120 g kevlár (aramid) - 200 g szén (carbon)
- a fedélzet
200 g szén (carbon) - 120 g kevlár (aramid) - 120 g kevlár (aramid) - 200 g szén (carbon)
Remélhetőleg azzal, hogy hibrid szövetet nem használtam erősebb laminátumot kaptam az ütközéseket figyelembe véve.
Vegyész szerint (Molnár József) a hibrid szövet törésekor az elpattanó szénszálak elnyírják a vele kötésben álló kevlár szálakat.
Így most teljesen külön rétegekben használtam a kevlárt.

Néhány fotó is készült a munkáról.








A sablonból való kivétel és körbevágás utáni fotókkal folytatom hamarosan.
Folyt. köv.: (Tibcsó)

Ahogy ígértem jön a folytatás.
Szóval a sablonból való kiszedés után szépen körbevágtam az alkatrészeket.
A súlya 1899 gramm lett szigetelőszalag összeragasztással. :)
Igazán némi hiányosság azért lett néhány élnél, de ez még kezelhető, hiszen a testet úgy is festeni kell.
Ezek a hibák nem "komolyak", de hibák. Ezt is meg kell azért jegyezni.







Most elkezdem az építéshez szükséges alkatrészek gyártását.
Azokról is fogok képeket feltenni.
Folyt. köv.: (Tibcsó)







FSR-Hungary
Copyright © 2009 fsr-hungary.hu
Webdesign: Kapócs Gábor, Email: gabba84 (kukac) gmail (pont) com